Nemcsakfoci: Verstappen a 10. helyről indulva győzött először a Hungaroringen - a Ferrari hatalmasat rontott

Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte meg a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen. A 24 éves vb-címvédő ezzel tovább növelte előnyét az összetettben.
Dudás Gábor 2022. július 31., vasárnap 18:08
Max Verstappen, a Red Bull holland versenyzője nyerte meg a 37. Forma-1-es Magyar Nagydíjat vasárnap a Hungaroringen. A 24 éves vb-címvédő ezzel tovább növelte előnyét az összetettben.
Szerző: Dudás Gábor 2022. július 31., vasárnap 18:08

Verstappen a tizedik helyről rajtolva úgy győzött, hogy riválisainak szinte esélyük sem volt arra, hogy megnehezítsék a dolgát. A holland pilóta pályafutása 28. futamgyőzelmét aratta, ezzel a háromszoros világbajnok brit Jackie Stewartot megelőzve immár egyedül áll az örökranglista nyolcadik helyén.

Második helyen a hétszeres vb-győztes, Mogyoródon korábban nyolc alkalommal diadalmaskodó brit Lewis Hamilton végzett, míg harmadikként a másik Mercedesszel pole pozícióból rajtoló George Russell zárt.

A vb-pontversenyben második monacói Charles Leclerc (Ferrari) csapata rossz taktikájának is köszönhetően csak hatodik lett, így Verstappen előnye 80 pont az összetettben.


A futam borús időben, hideg aszfalton és nagy szélben kezdődött: utóbbival kapcsolatban a verseny előtt nyilatkozó csapatfőnökök mindegyike hangsúlyozta, az idei autóknak kifejezetten előnytelen, ha nincs szélcsend, így senki nem számított könnyű futamra.

Toto Wolff, a pole pozíciót a tavalyi Szaúdi Nagydíj óta először megszerző Mercedes csapatfőnöke elmondta, az idei évben eddig szenvedtek az edzéseken, így ezúttal nyomás nélkül versenyezhetnek majd. A startra telt ház előtt került sor.

A rajtot az élmezőny jelentős többsége jól kapta el, Carlos Sainz Jr. (Ferrari) az első kanyarban megtámadta Russellt, de nem tudta átvenni a vezetést. Harmadiknak Leclerc sorolt be, miközben a hetedik pozícióból startoló Hamilton az első kör végén már ötödik volt.

A negyedik helyért nagy csata indult Lando Norris (McLaren) és Hamilton között, miközben megérkezett rájuk Verstappen is, aki a 10. körre már hatodik volt úgy. Két körrel később Norrist mindkét világbajnok megelőzte.

Az élen Russell 2.3 másodperces előnyre tett szert Sainzcal szemben, ez azonban rohamosan csökkenni kezdett, amikor a brit versenyző Mercedesén "fogyni kezdtek" a lágy gumik. Russell a 17. körben a boxba hajtott kerékcserére, egy körrel később pedig Sainz is új gumikat kapott, de az ő cseréje lassúra sikerült a Ferrari stábjának. Közben Verstappen is a boxban járt, majd következett Hamilton, valamint a 22. körben Leclerc. Utóbbi a kerékcseréjét követően Russell mögé, de Sainz elé tért vissza a pályára, negyedikként pedig már Verstappen száguldott, megelőzve Hamiltont.

A 27. körre a szemmel láthatóan gyorsabb Leclerc ledolgozta hátrányát az élen haladó brittel szemben, majd egy körrel később előzéssel is megpróbálkozott, ezt azonban Russell még visszaverte. A 30. körben ugyanez volt a forgatókönyv, ekkor viszont a célegyenes végén az olasz istálló monacói pilótája nagyon rövidet fékezett, és elment brit riválisa mellett.

Russell aztán Sainzcal szemben volt kénytelen védeni a második helyét, majd a 39. körben behívták a boxba újabb kerékcserére, ugyanekkor az élről kiállva Leclerc is friss abroncsokat kapott. Az időközben ugyancsak kerékcserén járt Verstappen mindkettejüket megelőzte, ugyanis a brit és a monacói is mögé tért vissza a pályára. A holland címvédő aztán hibázott az utolsó előtti kanyarban, megpördült, és Leclerc lehagyta, Russell pedig üldözni kezdte.

Az élen közben Sainz száguldott, őt négy másodperc lemaradással követte Hamilton. A brit sztár gyorsabb volt a spanyolnál, és várható volt, hogy támadni tudja majd, miközben Verstappen újfent utolérte és megelőzte Leclerc-t a harmadik helyért.

A 47. körben Sainzot kerékcserére hívta a Ferrari, melynek szerelői ismét lassan dolgoztak, így a spanyol csak ötödiknek tért vissza a pályára. Az élre Hamilton került, mögötte a nála egyértelműen gyorsabb Verstappen száguldott, míg a harmadik helyért Russell harcolt Leclerc-rel. Az 52. körben Hamiltont hívták be a boxba kerékcserére, így Verstappen átvette a vezetést, aztán a kemény keverékű gumikkal nagyon szenvedő Leclerc autójára a Ferrari lágy abroncsokat rakott, de így a monacói visszacsúszott a mezőnyben.

Tizenöt körrel a leintés előtt Verstappen, Russell, Sainz volt a dobogós helyeken száguldók sorrendje, aztán Hamilton, Pérez és Leclerc következett. Hamilton a lágy gumikkal a mezőny leggyorsabbja volt, így esélye nyílt a második pozíció megszerzéséért küzdeni, miközben Verstappen sikerét semmi nem veszélyeztette.

Hamilton hamarosan megelőzte Sainzot, majd öt körrel a futam vége előtt feljött másodiknak, így a Mercedes istálló sorozatban másodszor ünnepelhetett kettős dobogót.

A díjakat Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Schmidt Ádám sportért felelős államtitkár, valamint Oláh Gyárfás, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ) elnöke adta át a dobogósoknak.

A világbajnoki idény augusztus utolsó hétvégéjén, Belgiumban folytatódik. (MTI)

Átigazolások
Fradi
Kodro helyzete
Az FTC kölcsönjátékosa, Kenan Kodro lehetséges spanyolországi jövőjéről írtak cikket Spanyolországban.
Diósgyőr
Acolatse nagy transzfere
Vladimir Radenkovic reméli, hogy ha elviszik a szárnyaló Elton Acolatsét, akkor olyan összegért teszik meg, amiből 2-3 hasonló képességű játékost tud majd hozni a klub.
Ferencváros
Magyar edző kaphat fontos pozíciót
A 2001-es bajnokcsapat tagja, Tóth Mihály komoly feladatot kaphat a Ferencvárosnál.
Tovább az összes átigazoláshoz