Ezekről a fuvarozási szabályokról, minden nemzetközi sofőrnek tudnia kell

Az európai fuvarozási szabályok folyamatosan változnak, és bizonyára ez jövőre se lesz másként. Németország, Ausztria, Franciaország és Svájc idén új jogszabályokat vezetett be, amelyek komoly hatással bírnak a sofőrök és a logisztikai cégek mindennapjaira.
Nyikes Zoltán 2024. november 8., péntek 8:58
Az európai fuvarozási szabályok folyamatosan változnak, és bizonyára ez jövőre se lesz másként. Németország, Ausztria, Franciaország és Svájc idén új jogszabályokat vezetett be, amelyek komoly hatással bírnak a sofőrök és a logisztikai cégek mindennapjaira.
Szerző: Nyikes Zoltán 2024. november 8., péntek 8:58

Ha te is részt veszel a nemzetközi szállítmányozásban, vagy most tervezel a Sofőr állás nemzetközi gépkocsivezetői állásai közül megpályázni egyet, akkor fontos, hogy tisztában legyél ezekkel az előírásokkal, hiszen a változások nemcsak a pénztárcádat, de a munkarendedet is érinthetik.

Emelkedő bérek: jobb fizetés, magasabb költségek

A jó hírrel kezdjük: Németországban és Franciaországban is emelkedett a minimálbér, ami a magyar sofőrök számára is jelentős bérnövekedést hozott. Ez a változás azért fontos, mert a nemzetközi fuvarozásban dolgozók most versenyképesebb díjazásban részesülhetnek. Ugyanakkor a vállalatok számára ez magasabb munkaerő-költségeket jelent, amit az árazásban is érezni lehet.

Ausztria és Svájc is bevezette az útdíjak új rendszerét. Az osztrák útdíj például kilométer-alapú, és a magasabb CO2-kibocsátású járművek többet fizetnek. Ezért nem árt, ha a vállalkozások elkezdik tervezni a flotta cseréjét, hiszen hosszú távon a zöldebb járművek jobban megérik.

Zöldebb jövő kevesebb károsanyag-kibocsátással

A környezetvédelem kiemelt helyet kapott az új szabályozásokban. Németország, Ausztria, Franciaország és Svájc mind szigorították az emissziós előírásokat. Ha olyan teherautóval dolgozol, amely nem felel meg az új normáknak, akkor magasabb útdíjat kell fizetned, vagy egyes országokba, például Svájcba, be sem léphetsz. Ezért ha teheted, érdemes környezetbarátabb járműre váltani.

Franciaországban tovább bővítették a Low Emission Zones (LEZ), vagyis az alacsony kibocsátási övezetek hálózatát. Ez azt jelenti, hogy bizonyos járművekkel csak korlátozottan léphetsz be egyes városokba.

Munkaidő és pihenőidő: itt is változott több dolog

Franciaország és Svájc új szabályozásokat vezetett be a sofőrök munka- és pihenőidejére vonatkozóan. Ezek az intézkedések a sofőrök munkakörülményeinek javítását és az úton töltött idő biztonságosabbá tételét célozzák. Idéntől még fontosabb lett a vezetési idő és a pihenők pontos nyilvántartása, mert a szabályszegések súlyos bírságokat vonhatnak maguk után.

Ha valamilyen sportot űzöl, pontosan tudod, mennyire fontos a megfelelő mennyiségű pihenés a teljesítményhez. Ugyanez igaz a sofőrökre is: a jól megérdemelt pihenőidő elengedhetetlen, hogy biztonságosan teljesítsd a következő fuvarodat.

Útdíjak és költségek: tervezd meg az útvonaladat!

Németország, Ausztria és Svájc mindig frissítik az újrakalkulálják az útdíjakat, ami a nemzetközi fuvarozók számára plusz költségnövekedést jelent.

Az új szabályok ismeretével könnyebben eligazodhatsz a fuvarozás útvesztőjében, és mindig lépést tarthatsz a legfrissebb változásokkal.

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
Licitháborútól tartanak
Kerkez Milos
A sok topcsapat után egy kisebb, az Aston Villa is bejelentkezett a magyar válogatott védőért, de a birminghami klub számára sok lenne a 40 millió fontos vételár.
Kisvárda
Révész az edzőkérdésről és a téli változásokról
Nagyon sok edzővel beszélt a sportigazgató, de olyan vezetőedzőt, aki mindenben egyetért velük, nagyon nehéz találni. Révész szerint a gazdasági lehetőségeik nem fogják engedni a téli átigazolásokat.
Fradi
Hivatalos: Naby Keita érkezett
Az FTC bejelentette, hogy szerződtette az 58-szoros guineai válogatott középpályást, Naby Keitát.
Tovább az összes átigazoláshoz