Ezért lesz csak 500 parkoló az új Puskás-stadionnál – lapszemle

A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. szerint nem feltétlenül rossz hír, hogy ennyi parkoló jut majd a 67 ezres stadionhoz, hiszen így elkerülhető a nagy sportrendezvényekkel járó környezetterhelés.
Nyikes Zoltán 2019. március 5., kedd 10:05
A Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. szerint nem feltétlenül rossz hír, hogy ennyi parkoló jut majd a 67 ezres stadionhoz, hiszen így elkerülhető a nagy sportrendezvényekkel járó környezetterhelés.
Szerző: Nyikes Zoltán 2019. március 5., kedd 10:05

Mint ismert, az Európai Labdarúgó Szövetség (UEFA) úgy döntött, hogy a 2020-as Európa-bajnokságot tizenkét országban rendezi meg, az egyik helyszín pedig a budapesti Puskás Ferenc Stadion lesz, ahol három csoportmérkőzést és egy nyolcaddöntőt bonyolítanak le.

A Népszava úgy tudja, a fővárosi aréna úgy épül, hogy az autósok részére nem létesítenek több parkolóhelyet. A munkálatok előkészítése és felügyelete a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja Nonprofit Zrt. hatáskörébe tartozik. A KKBK két évvel ezelőtt így indokolta, miért nem épülnek külön parkolók?

„Az új Puskás Ferenc Stadion terveiben – a törvényi előírásoknak is megfelelve – több mint 500 parkoló szerepel. Az aréna városközponti elhelyezkedése, a kiváló tömegközlekedési adottságok lehetővé teszik, hogy a nagy rendezvényekre, mérkőzésekre érkező nézők közösségi közlekedéssel – metróval, busszal, vagy villamossal – közelítsék meg az arénát. Ezzel elkerülhető a nagy rendezvényekkel együtt járó közlekedési környezetterhelés, az aréna városközponti elhelyezkedése miatt ugyanis adott a lehetőség a környező úthálózatot túlságosan megterhelő gépkocsi-forgalom elkerülésére. A gépkocsi-parkolók kialakítását az előzetes tanulmányokban is elemezték, s ebből világosan látszott, hogy a stadiont környező közúti kapacitások korlátosak, emiatt nagy rendezvények esetén a közlekedési igények csak igen kis hányada elégíthető ki személygépkocsival. Vagyis: a stadion épületében vagy közvetlen környezetében épülő parkolóház, vagy parkolóhelyek feltöltése az odavezető utak kapacitás-korlátai miatt csak jelentős várakozási idővel történhetne meg. Így tehát a parkoló bővítése nem cél, ezért költségnövekedést sem fog okozni” – olvasható a népszava.hu oldalon.

Ha az esti Eb-mérkőzések után – de ez vonatkozik természetesen más sporteseményekre is – nem éjszakai menetrend szerint közlekednek a villamosok és a metrók, hanem másfél-két percenként követik egymást, akkor telt ház, 65 ezer néző esetén is megoldható a drukkerek elszállítása.

A korábbi negatív tapasztalatok alapján azonban jogos az aggodalom, hogy a közlekedési vállalat nagyobb energiát fordít majd az ellenőrök létszámának növelésére a nagyobb bevétel reményében, mint a járatok sűrítésére.

TOVÁBB: A teljes cikk itt olvasható!

Neked ajánljuk
Átigazolások
DVSC
El Maestro a téli erősítésekről
"Az a legfontosabb, ha új játékosok jönnek, akkor minél hamarabb érkezzenek, hogy az edzőtáborban már a teljes kerettel tudjunk készülni" - azt viszont nem árulta el, hány érkező lehet és milyen posztokra. (M4)
Ferencváros
Távozhat a legrégebbi légiós
Horvát sajtóhírek szerint újra a Dinamo Zagreb célkeresztjébe került Eldar Civic, akinek a nyáron lejár a szerződése a Fradinál.
Honvéd
Új sportigazgató jöhet
Sajtóinformációk szerint a Diósgyőrtől november elején távozó sportigazgató, Dr. Bajúsz Endre is jelölt lehet Kispesten, Fórizs Sándor azonban maradhat a Honvéd kötelékében.
Tovább az összes átigazoláshoz