Hogyan készüljön egy plakát, ami mindenhonnan látszik?

A plakát ma az egyik leghatásosabb kommunikációs eszköz, főleg a sportesemények világában. Sokan azt gondolják, hogy a népszerűsége leáldozóban van, azonban a mai napig rendkívül hatékony marketingeszköznek számít.
Nyikes Zoltán 2025. június 8., vasárnap 7:56
A plakát ma az egyik leghatásosabb kommunikációs eszköz, főleg a sportesemények világában. Sokan azt gondolják, hogy a népszerűsége leáldozóban van, azonban a mai napig rendkívül hatékony marketingeszköznek számít.
Szerző: Nyikes Zoltán 2025. június 8., vasárnap 7:56

Egy jól eltalált vizuál, egy ütős szlogen, és már meg is van a megfelelő impulzus, ami miatt valaki mégis úgy dönt, hogy részt vesz a hétvégi rangadón vagy felfigyel az újabb szurkolói termékre. De vajon hogyan lesz egy egyszerű plakátból olyan dolog, amit messziről is kiszúrnak az emberek?

A plakát legyen kreatív

Amikor a Plakát Nyomda plakátjai szóba kerülnek, akkor sokaknak azonnal beugrik egy-egy nagyobb sportkampány, mint a világbajnokságokat beharangozó változatok. Ezek nemcsak informatívak, hanem vizuálisan is erőteljesek, és azonnal átadják a hangulatot.

Amennyiben valaki hasonlóan ütős végeredményt szeretne, annak érdemes körbenéznie a focis promóciók között. Ezekből ugyanis könnyedén ihletet tud meríteni, sokkal tudatosabban állhat neki a saját posztere megtervezésének. A lényeg mindig az, hogy legyen egyszerűen értelmezhető, világos, mégis figyelemfelkeltő a végeredmény.

Egy frappáns szlogen, ami akár egy focis hasonlattal operál, máris megfogja az emberek figyelmét. Emellett, ha QR-kód is helyet kap rajta, akkor az érdeklődők egy mozdulattal elérhetik a jegyvásárlás lehetőségét, a meccsinformációkat vagy akár a legújabb szurkolói kollekciót is.

Nem mindig a méret a lényeg

A plakát méretének megválasztása legalább annyira fontos tényező, mint maga a grafika. A kisebb, A4-es méretek ideálisabbak a klubházakba, a sportpályákon vagy a helyi üzletek kirakatában. Ha azonban egy nagyobb közönséget akarunk elérni, megszólítani, mint egy egész várost, akkor érdemes B2-es vagy annál nagyobb verzióban gondolkodni.

A nagyobb megoldások ugyanis lehetőséget kínálnak arra, hogy látványos grafikai elemeket és bővebb információkat helyezzünk el úgy, hogy azok még távolról is olvashatóak legyenek. Ha pedig stadionok környékére vagy forgalmas helyekre kerül a hirdetés, akkor nyugodtan gondolkodhatunk az óriásplakátban is, amin aztán tényleg minden elfér, amit el akarunk mondani.

Milyen papírra kerüljön?

Ha megvan a méret, akkor jöhet az anyag kérdése. Egy sportos tematika esetében, ami kültérre készül, nagyon fontos a megfelelő papírhasználat. A tapasztalatok alapján úgy tűnik, hogy a legjobb a 130 és a 350 g/m2 közötti súlyú papírok alkalmazása, amelyek jól bírják a szélsőséges időjárási körülményeket is.

Ha pedig egyensúlyt keresünk a költséghatékonyság és a tartósság között, akkor a 150 g/m2-es változatra lesz szükség. Ez már kellően masszív és strapabíró ahhoz, hogy bírja a szelet vagy az esőt a kültéri táblán vagy a kerítéseken.

Ha pedig még laminálva is van, akkor ezáltal nem csak erősebb lesz, de még látványra is hatásosabb eredményt érhetünk el. A fényes vagy matt felületek ugyanis még jobban kiemelik a színeket.

Címkék: #TV-műsor
Neked ajánljuk
Átigazolások
DAC
Bősze Olaszországban
Hivatalos: a DAC fiatal magyarját, Bősze Leventét - végleges vételi opcióval - egy évre kölcsönvette a Serie A-s Como. A transzferhez a FIFA ámenje is kellett, miután a játékos még csak 16 éves.
FTC
Traoré továbbállt
Máris távozott török klubjától Adama Traoré, aki a nyáron hagyta el a Ferencvárost.
Inter Miami
Pintér Dániel
Az Inter Miami hivatalosan is kölcsönvette Pintér Dánielt az Inter Miami II-től.
Tovább az összes átigazoláshoz