A kormánymű meghibásodásának leggyakoribb okai

A kormánymű működésével kapcsolatos hibákat időben felfedezve olcsóbban megúszhatjuk a javítási költségeket. Ha azonban elodázzuk a dolgot, akkor könnyen tönkremehet a teljes kormánymű, aminek cseréjéért jóval borsosabb árat kell kifizetni. Cikkünkben összeszedtük, hogy milyen hibák fordulnak elő a leggyakrabban, az adott hibajelenségeknek mik a következményei és hogyan javíthatóak.
Nyikes Zoltán 2022. július 12., kedd 15:30
A kormánymű működésével kapcsolatos hibákat időben felfedezve olcsóbban megúszhatjuk a javítási költségeket. Ha azonban elodázzuk a dolgot, akkor könnyen tönkremehet a teljes kormánymű, aminek cseréjéért jóval borsosabb árat kell kifizetni. Cikkünkben összeszedtük, hogy milyen hibák fordulnak elő a leggyakrabban, az adott hibajelenségeknek mik a következményei és hogyan javíthatóak.
Szerző: Nyikes Zoltán 2022. július 12., kedd 15:30

Ha elmegy a szervó

Elektromos kormánymű esetén a vezérlőegység meghibásodása eredményezheti ezt a hibajelenséget. A műszerfalon felvillan a szervólámpa, a kormány pedig benehezedik. A szervó hiányát okozhatja az elektrohidraulikus szivattyú hibája is, amiről az olajfolyás, valamint a furcsa hangok tanúskodhatnak. Elektromos kormányoszlop esetében vezérlőelektronikai hiba mellett kopás és törés is felléphet.

Hidraulikus kormányműveknél sokszor az olajfolyás vagy a vezérlőszelep meghibásodása tehető felelőssé. Bármilyen kormánymű is van az autóban, nem javasolt szervó nélküli kocsival tovább közlekedni, főleg nem hosszútávon. A kományzás sokkal nehezebb lesz, ami balesetveszélyt eredményezhet. Típustól és évjárattól függően a kormánymű javítása vagy cseréje egyaránt szóba jöhet.

Ha folyik az olaj

Amikor elhasználódnak a szimeringek, akkor elkezd szivárogni az olaj. A szimering elhasználódásához rend szerint a kormánymű fokozott igénybevétele vezet. Ha a kormánymű porvédő harangjai megsérülnek, vagy nem megfelelően kerülnek rögzítésre, akkor az szintén problémát okoz.

Ha elfolyik az olaj, akkor a szivattyú láthatja kárát, mert ilyenkor szárazon kell járnia. Fokozott óvatossággal érdemes elmenni a legközelebbi szervizig. A szakemberek a javítás alkalmával megköszörülik és polírozzák azt a fémfelületet, ami megkopik ilyenkor, továbbá cserélik a tömítéseket.

A kormánymű kopogása

Szintén gyakori hibajelenség, amit jellemzően a fogasléc fogainak vagy az orsó tengelyének kopása eredményez. Az is előfordulhat, hogy elkopott a csapágy vagy a támasztópersely. A porvédő kiszakadása szintén lehet ludas, mert ilyenkor a finoman üzemelő alkatrészek közé szennyeződés tud kerülni.

A jármű irányítása megnehezedik, mivel a szóban forgó alkatrészek kopni kezdenek. Nagyobb lehet a holtjáték, ami komoly veszélyeket tartogat, ezért mielőbb cserélni kell a kopott alkatrészeket. Amennyiben az adott kormánymű nem javítható, akkor cserekormányművel orvosolható a probléma.

Ha lógna a kormánymű

Amennyiben a támasztópersely vagy a csapágy elkopik, akkor bekövetkezhet a kormánymű lógása. Ilyen esetben a lehető leghamarabb kezdeni kell valamit a problémával, mert az autó irányíthatóságával hamar problémák adódhatnak. Olajfolyásra pedig bármelyik pillanatban számítani lehet.

A javítás során teljesen szét kell szerelni a kormányművet, ki kell cserélni azt a támasztóperselyt, ami a hibát előidézte, akár a csapágyat is. Egyúttal szimeringeket, valamint tömítőgyűrűket is kell cserélni, majd sort kell keríteni a tisztításra és a zsírozásra is.

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
Barcelona
Yaakobishvili Áron
A Barcelona 18 éves magyar kapusa nem volt tagja az ifi BL-ben a csapat Dortmund elleni keretének. A spanyol sajtó tudni véli az okát.
Fradi
Őket utasította vissza Naby Keita
Naby Keita többek között az angol második ligás Sunderland és néhány török csapat ajánlatát is visszautasította, mielőtt elfogadta volna az FTC megkeresését - írja külföldi lapokra hivatkozva az Üllői129.
Németországban válthat
Dárdai Palkó
Egy meg nem nevezett német másodosztályú klub érdeklődhet komolyan a Hertha magyar válogatott támadója, Dárdai Palkó iránt. (NSO)
Tovább az összes átigazoláshoz