A legolcsóbb darabot 19.000 forintért a frissen visszajutó Kisvárda szurkolói vehetik meg, míg a legmélyebben az Újpest FC drukkereinek kell a zsebükbe nyúlniuk, 34.990 forintos árral - derül ki a sportsmarketing.hu kutatásából, illetve cikkéből.
A lila-fehér csapat egyike annak a hét élvonalbeli klubnak, ahol emelkedett a mezek ára. Egyedüli klubként viszont a ZTE FC az, hogy minimálisan (mintegy 1000 forinttal), de kevesebbet kell fizetni a dresszért, mint az előző idényben. A legtöbb csapat mezára 20 ezer és 30 ezer forint közé esik, változó mértékű emelkedéssel az előző idényhez képest.

A gyártó önmagában nem határozza meg az árat – a dizájn, az anyagminőség és a technológia is komoly tényező. Erre jó példa az Újpest, ahol a PUMA RE:FIBRE technológiával készültek a hazai és idegenbeli szerelés: a mezek újrahasznosított textíliából állnak, fenntarthatók és a legmagasabb minőséget képviselik. A Kolorcity Kazincbarcika SC esetében pedig például a dizájn kapott külön hangsúlyt: a klub kifejezetten ragaszkodott a város hagyományos színeihez, így a mez az identitás és a helyi tradíciók tiszteletét is erősíti.
A kisebb és közepes klubok számára a gyártás finanszírozása komoly kihívást jelent, hiszen a magyar piac korlátozott, a verseny pedig erős. Ennek ellenére a gyártók igyekeznek a nemzetközi sztenderdekhez mérten szolgáltatni, a klubokkal szorosan együttműködve alakítva ki a végső dizájnt - teszi hozzá a cikk.
TOVÁBB: A Sportsmarketing.hu teljes cikk a mezárakról és szponzorokról itt olvasható - kattints!


