Egészségmegőrzés játékosan?

Sokak számára nem túlságosan vonzó egy konditeremben izzadni a súlyok alatt, vagy unalmas maratonokat futni a kihalt utcán. Azonban sportolni másképp is lehet. Egy nagyszerű alkalmat jelenthetnek erre a közös focimeccsek a barátainkkal. Senkinek nem kell profinak lennie, sőt még csak pályára sincs szükség hozzá. Akár a kertünkbe is vásárolhatunk egy pár focikaput és egy labdát bármelyik nagyobb áruházból – akár az Alza kínálatából is. Így nem csupán fizikális egészségünkről gondoskodunk, de mentálisan is jó hatással lehet efféle aktív kikapcsolódás. Arról nem is beszélve, hogy baráti körünk gondoskodik majd a jó hangulatról. Tehát csapatépítés szempontjából szintén kiváló, hiszen akár kollégákat is bevonhatunk a játékba. Feltétlen érdemes megpróbálkoznunk tehát vele.

Mozgásszegény életmód – a betegségek táptalaja

Sajnos rengetegen élnek olyan életet, amiben nem igazán kap helyet az aktív mozgás. Az irodai munka, a sofőrködés, vagy akár a targoncázás is ide tartozik. Azonban ez legjobb esetben is túlsúlyhoz vezethet. A magas vérnyomás, az egyéb szív- és érrendszeri problémák, a derékfájás, valamint minden ilyen 40 fölött „normálisnak” számító dolog ebben gyökeredzik. Láthatjuk tehát, hogy heti két baráti futballmeccsel nem csupán jót szórakozhatunk, de ezeket is mind megelőzhetjük. Érdemes tehát túltenni a negatív berögződéseken, hiszen a baráti focimeccsek nem csupán az ifjúság kiváltsága. Nincs min meglepődnünk tehát, ha a helyi sportcsarnokba lemenve az idősebb korosztály nem túl atletikus tagjait látjuk teremfocizni. Viszont fontos, hogy ne hajtsuk túl magunkat, tehát ne akarjuk ugyanazt a teljesítményt produkálni, mint ami húsz évvel ezelőtt még teljesen normálisnak tűnt.