A lecsó egy igazi egészségbomba

A lecsó alapját három zöldség, – a hagyma, a paprika és a paradicsom – adja, melyek önmagukban is rendkívül egészségesek, mindhárom igen magas C-vitamin tartalommal rendelkezik. A három összetevő együtt pedig egy igazi egészségbomba.

A vöröshagyma ezen felül olyan vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, mint a B-vitamin, a foszfor, a szelén, illetve cinket, vasat, jódot, káliumot és kalciumot tartalmaz. Jótékony hatása van a koleszterinszintre és az érrendszerre.

A paprika az egyik legmagasabb C-vitamin tartalmú zöldség, mindemellett a szervezet számára olyan anyagokat is szállít, melyek segítik meggátolni a rákos sejtek kialakulását.

A paradicsom – főleg nyáron – sokak számára minden mennyiségben, minden formában jöhet. A C-vitamin mellett jelentős a magnézium és a kálium szintje, és a legjobb tulajdonsága, hogy hőkezelés hatására sem csökken a likopintartalma. 

Lecsóval kombinált egészséges ételek nem csak nyárra

A lecsó tipikusan az az étel, amit vagy imádunk vagy egyáltalán nem szeretünk. Sokak számára maga a nyár ígérete, friss és színes kavalkád, mely szezonalitása miatt a kedvenc nyári ételük.

Az egészséges ételek közé tartozik, annyi fogyasztható belőle, amennyi csak jólesik, így bátran illesszük be étrendünkbe, persze figyelve arra, milyen egyéb összetevővel készült. Rengeteg féle-fajta létezik ugyanis, “ahány ház, annyi szokás”. A Receptneked.hu gyűjteményében böngészve megtapasztalhatjuk, mennyire sokszínűen elkészíthető, és a lecsóról télen sem kell lemondanunk, mint az egészséges ételek egyik alappillérjéről.

A télire eltett lecsó jó szolgálatot tehet minden háztartásban. Számtalan recept különálló étel elkészítéséhez felhasználja, amolyan feltétként. Változatos és egészséges ételeket tehetünk így a család elé friss zöldségekben ínségesebb időszakban is. 

Élj egészségesen, fogyj lecsóval!

A lecsó alapanyagainak köszönhetően alacsony energia- és szénhidráttartalommal rendelkezik, könnyen beilleszthető egy fogyókúrába is. Az egészséges ételek köre ezzel bővíthető, és mivel az elkészítése változatos, az unalmas étrendtől nem kell tartani.

Felturbózhatjuk egyéb összetevőkkel, találni kolbászos vagy szalonnás verziót is, így jogos a kérdés, hogyan lehet a lecsó egy egészséges ételekből álló fogyókúra része. A leghelyesebb válasz, az akaraterő, és ha valaki hajlandó a kalóriaszámolásra, az energiabevitelre való odafigyelésre és mértéktartó, akkor nem okozhat gondot.

A lecsó a fogyáshoz legoptimálisabb, ha sokzöldséges köretként szolgál egy sovány húsféle és egy teljes kiörlésű kenyér, bulgur vagy kuszkusz mellett.