Fotó: Stock

Úszás és torna – sport a vízben

Egy úszómedencében nemcsak úszni lehet, hanem sok más sportolási lehetőséget is ki tudunk próbálni. Ilyen a vízilabda vagy más labdás játékok, de ha egyedül vagyunk, vagy a medence nagysága korlátozza az úszási lehetőségeket, érdemes kipróbálni a vízitornát.
Nyikes Zoltán 2024. június 2., vasárnap 12:39
Fotó: Stock
Egy úszómedencében nemcsak úszni lehet, hanem sok más sportolási lehetőséget is ki tudunk próbálni. Ilyen a vízilabda vagy más labdás játékok, de ha egyedül vagyunk, vagy a medence nagysága korlátozza az úszási lehetőségeket, érdemes kipróbálni a vízitornát.
Szerző: Nyikes Zoltán 2024. június 2., vasárnap 12:39

Torna az otthoni medencében

Egyre többen döntenek úgy kényelmi szempontokat is figyelembe véve, hogy otthon telepítenek saját medencét. Ilyenkor a méret és a mélység, maga a térfogat behatárolja, hogy mit is sportolhatunk a vízben. Egy kisebb, sekélyebb medence is alkalmas azonban arra, hogy jót mozogjunk. 

Azonban ne feledkezzünk meg a medencénk vizének tisztításáról és a karbantartásáról sem. A BestMarkt medencekiegészítők kínálatában ehhez találunk eszközöket, berendezéseket. Például vízmelegítőt, különböző teljesítménnyel. Sőt, már napkollektoros megoldás is létezik, ami igazán környezetbarát lehetőség.

Fontos a víz forgatása is, és bizonyos vegyszerek adagolása is elengedhetetlen, hogy a vizünk ne algásodjon. A medencehőmérő is egy hasznos kiegészítő, mint ahogy a medence alátét fólia is. Arra is figyeljünk, hogy ha nem használjuk az otthoni medencét, takarjuk le, így megóvjuk a szennyeződésektől. 

A vízitorna alapjai

A fizikai aktivitás az egyik legjobb dolog, amit az egészségünkért tehetünk. Sokaknak azonban az életkor előrehaladtával egyre nehezebbé válik a mozgás. Az ízületi problémák és más krónikus egészségügyi gondok megnehezíthetik az olyan nagyobb terheléssel járó tevékenységeket, mint a kocogás vagy a séta. Ez az terület, ahol a vízitorna segíthet. 

A vízitorna egy alacsony terhelésű mozgásforma, mely mégis remek lehetőség az erőnlét és a fittség fejlesztésére. Egy teljes testet átmozgató tevékenység, melyben ötvöződik a kardió és az erősítő mozgás. Az ízületek terhelése minimális, hisz a vízben dolgozunk, a mozgás mégis minden izmot megmozgat. 

Minimális kockázat, egyénre szabott ellenállás

A sérülés kockázata minimális, és nagyon jó hatással van a szív- és érrendszerre. A vízben való mozgás igazán egyszerű és szórakoztató tevékenység. Adódik a kérdés, hogy segíthet-e a fogyásban. A válasz pedig igen, a vízi aerobik kiválóan alkalmas erre, kardió mozgás, a víz által biztosított ellenállás pedig tovább fokozza a hatását. 

A vízitornához gyakorlatilag még úszni sem kell tudni, hisz a gyakorlatokat akár térdig érő vízben is lehet végezni. Nagy előnye még, hogy minimális felszerelést igényel. Mindenki a saját maga erőnléti állapotának megfelelően végezheti, a víz biztosítja ugyanis az ellenállást. Ha nagyobb erőt szeretnénk kifejteni, viseljünk csukló- vagy bokasúlyt például. És vannak úgynevezett habsúlyzók is, melyek szintén a nagyobb ellenállásért használhatók. 

Sokan úgy gondolják, hogy a vízitorna túl könnyű ahhoz, hogy fogyni lehessen vele. Ez azonban ebben a formában nem igaz: számos olyan gyakorlatot végezhetünk a vízben, melyek aztán tényleg megmozgatják az izmainkat.

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
Fradi
Ben Romdhane
Az egyiptomi Al-Ahly továbbra is leigazolná Mohamed Ali Ben Romdhane-t, a felek egyelőre szóban egyeztetnek az esetleges klubváltásról.
Újpest
Josué
A Legiától távozó 4-szeres portugál válogatott Josuét beajánlották Újpesten, de Bartosz Grzelak nem tartott igényt a 33 éves középpályásra.
Csákvár
Új igazolás
Az elmúlt hetekben a csapattal készülő Haragos Viktor (legutóbb Honvéd) a 2024/25-ös bajnokságban az Aqvital FC Csákvárt erősíti.
Tovább az összes átigazoláshoz