Mit takar a “kreatív empátia” kifejezés, és hogyan aknázzuk ki a benne rejlő lehetőségeket?

A kreatív empátia és az adatvezérelt marketing együttesen rengeteg pénzt és energiát spórolhat. A látogatók számára pedig egy kellemesebb, gördülékenyebb user journey-t teremthet. Ideje másképp tekinteni a fogyasztóinkra, az adatainkra, és a funnelre!
Nyikes Zoltán 2022. december 12., hétfő 10:06
A kreatív empátia és az adatvezérelt marketing együttesen rengeteg pénzt és energiát spórolhat. A látogatók számára pedig egy kellemesebb, gördülékenyebb user journey-t teremthet. Ideje másképp tekinteni a fogyasztóinkra, az adatainkra, és a funnelre!
Szerző: Nyikes Zoltán 2022. december 12., hétfő 10:06

A kreatív empátia haszna

Egyrészt egy marketingpszichológiai megközelítés, másrészt technológiai, mely által megláthatjuk, hogy a fogyasztóknak mire lenne leginkább szüksége, ugyanakkor felismerhetjük azt is, hogyan adható meg mindez számukra. 

Természetes, hogy ma már sokkal fogyasztóközpontúbbá vált a marketing. A valódi siker mögött az áll, hogy fontosabbak számunkra az érdeklődők, és nem egyedül az eladás a központi kérdés. 

Honnan kaphatunk segítséget? Például egy vérprofi online marketing ügynökség révén. A 7Blog kiváló marketing pszichológiai módszereket alkalmaz, így a cég szolgáltatása remek választás, hiszen évtizedes üzletfejlesztési tapasztalattal rendelkező senior szakértői gárda biztosít szakmai hátteret.

A kreatív empátiánál nem a vágyak generálása áll a középpontban, hanem, hogy észrevegyük az adatok segítségével azt, ami még szükséges lenne a kellemesebb user journey megteremtéséhez. 

Az adatok kreatív értelmezése nyitottságot követel!

Olyan kérdésekre is választ kaphatunk, melyeket fel sem tettünk. A nem közvetlenül a funnelből kinyerhető adatok is fontosak lehetnek, hiszen nagyon sokat segíthetnek az optimalizálás során. 

Például a technológiai változások, a fogyasztói szokásokat felmérő kutatások. Hasonlókkal találkozhatunk a Facebook IQ-ban. A kreatív empátia mindezeket felhasználva jelent segítséget egy zökkenőmentesebb funnel kialakításában. 

Az átgondolt, empatikus cselekvések révén pénzt spórolhatunk. Olykor a legapróbb, és jelentéktelen funkciók is képesek változást előidézni a konverziókban. Pozitívat, negatívat egyaránt.

Érdemes definiálni a user journey előre látható nehézségeit. Amennyiben létezik olyan módszer, technika, vagy eszköz, amellyel ezek kizárhatók, miért ne élnénk vele? 

A legokosabb út, ha a legoptimálisabb megoldást keressük, majd alkalmazzuk is! 

Mi szükséges a kreatív empátia alkalmazásához?

A fogyasztói szokások naprakész ismerete elengedhetetlen, ugyanakkor ismerni kell az elérhető technológiákat is. 

Természetesen szükségünk lesz egy nagy adag empátiára, és fejlett érzelmi intelligenciára. Valamint képessé kell válnunk a funkciók és eszközök kreatív módon történő alkalmazására. 

Ezáltal jelentős mennyiségű pénzt és energiát spórolhatunk, de nem utolsó szempont, hogy a leendő felhasználóinknak egy jobb élményt, egy gördülékenyebb user journey-t alakíthatunk ki. 

A kulcs tehát abban rejlik, hogy felismerjük mire van igazán szükségük a kellemesebb élményhez, és ne egyedül az motiváljon, hogy mindenáron eladjunk. 

Tegyük fel magunknak a kérdést! Valóban érdekelnek a felhasználók? Szeretnék zökkenőmentesebb felhasználói utat ajándékozni nekik? 

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
NB I
A nagy átalakulók
Az Újpest, a ZTE és a Fehérvár cserélte le a nyáron szinte a teljes csapatát.
Légiósok
Kerkez Milos
A Manchester United már tapogatózott Kerkez irányába és egy brit portál azt is megírta, mennyit kérhet érte a Bournemouth.
Kecskemét
Nyíltan az átigazolásokról
A kecskeméti klubvezetők rendkívüli őszinteséggel beszéltek minden, az átigazolásokat (is) érintő témáról.
Tovább az összes átigazoláshoz