Melyek a webáruházakat érintő legfontosabb SEO kifejezések?

A webáruház-üzemeltetők számára a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO az online marketing megkerülhetetlen területe, hiszen ez az, aminek megfelelő használata révén kiemelkedhet egy webshop a konkurensek közül.
Nyikes Zoltán 2022. november 7., hétfő 13:37
A webáruház-üzemeltetők számára a keresőoptimalizálás, vagyis a SEO az online marketing megkerülhetetlen területe, hiszen ez az, aminek megfelelő használata révén kiemelkedhet egy webshop a konkurensek közül.
Szerző: Nyikes Zoltán 2022. november 7., hétfő 13:37

A SEO révén növelni lehet az áruház organikus, vagyis a keresőkből érkező forgalmát, ezáltal pedig több bevételre, profitra tehet szert, így belátható a fontossága. Helyes alkalmazása rengeteg befektetett munkát, naprakész ismereteket kíván, ezek hiányában célszerűbb lehet marketingügynökséget vagy szabadúszó szakembert alkalmazni. 

Milyen területei vannak a SEO-nak?

Az online jelenlét ma már minden, az e-kereskedelemben piaci részesedést elérni kívánó vállalkozás számára kötelező. Színterei a webáruházak, amelyek többféle módon hívhatók életre: egyedi fejlesztéssel, valamelyik népszerű CMS rendszer segítségével, illetve talán a legkönnyebb, legkedvezőbb konstrukcióban, webáruház bérlés révén.

Kezdő vállalkozóknak a bérelhető webáruházak jelentik a legjobb megoldást, ugyanis ezek havidíjas rendszerben, kedvező áron bérelhetők, továbbá az előfizetési díj különféle funkciókat, integrációkat és marketingeszközöket is tartalmaz. 

Egy weboldal optimalizálásához megfelelő technikai felépítésre, keresőbarát tartalmakra (on-site SEO), valamint külső, az oldalra mutató ún. backlinkekre van szükség (off-site SEO). Ezek megfelelő, együttes megléte biztosítja, hogy a weboldalak, webáruházak organikus találatok révén érdeklődőket, vásárlókat szerezzenek.

Miért fontos a találati listák élmezőnyéhez tartozni?

Ahhoz, hogy egy adott webáruházra rátaláljanak a potenciális vevők, megfelelő marketingstratégiára és eszközökre, technikai háttérre van szükség. A keresések alapján a keresőmotorok által összeállított találati listák élén szerepelni egyet jelent a nagy forgalommal. 

Ez a kulcsszavakra optimalizált tartalom, az épített linkek, valamint a fizetett hirdetések révén, hozzáértő, kitartó munkával érhető el. Amíg a hirdetések futnak, és a beállítások alapján sikeresek, a forgalom növelhető, ám utána ugrásszerű visszaesés következhet be, ha nincs a keresésekre releváns, minőségi tartalom. Éppen ezért a rendszeres és a hirdetésekhez viszonyítva költséghatékony SEO kiemelten fontos.

Fontosabb SEO fogalmak

A mérések jelentik az online marketing alapját. A webhelyek forgalma és teljesítménye a Google Search Console segítségével mérhető, valamint itt javíthatók az URL-hibák is. 

– A webhelytérkép, a robots.txt, a meta tag-ek, valamint a strukturált adatok segítik az oldalakat a hivatkozások mentén feltérképező keresőrobotok munkáját.
– A keresőbarát URL-ek az optimalizálást segítik.
A canonical beállítások a hátrányos, duplikált tartalmak kiszűrésére hivatottak.

Az oldallal kapcsolatos élmény nemcsak a felhasználók szempontjából fontos, hanem a rangsorolásban is döntő tényező. A bérelt webáruházak esetében a technikai részletekkel nem kell foglalkozni, csak a tartalomgyártásra, linképítésre kell fókuszálni. 

Címkék: #PR
Átigazolások
DVTK
Radenkovic marad az edző
Kovács Zoltán elmondta, hogy a stabilitást mindig előnyben részesíti, ezért a vereség ellenére sem gondolkodik Vladimir Radenkovic leváltásában.
Liverpool
Szoboszlait marasztalják
A Liverpool kész magasabb fizetést is adni Szoboszlai Dominiknak, akivel szeretnének minél előbb új szerződést kötni.
Ferencváros
Naby Keita
Bár korábban úgy tűnt, az FTC alighanem hosszú távon is számol Naby Keitával, két németországi cikk szerint már nem olyan biztos, hogy marad az NB I-ben.
Tovább az összes átigazoláshoz