A siker kulcsa: legyen egyedi a márkád!

Ma már számtalan kommunikációs csatorna, felület és újabbnál újabb marketingeszköz is a rendelkezésünkre áll, hogy sikeres legyen a márkánk. Mégsem vagyunk egyszerű helyzetben. Gombamód jönnek létre friss vállalkozások, versenytársak, sokszor csak kapkodjuk a fejünket.
Nyikes Zoltán 2024. március 10., vasárnap 15:41
Ma már számtalan kommunikációs csatorna, felület és újabbnál újabb marketingeszköz is a rendelkezésünkre áll, hogy sikeres legyen a márkánk. Mégsem vagyunk egyszerű helyzetben. Gombamód jönnek létre friss vállalkozások, versenytársak, sokszor csak kapkodjuk a fejünket.
Szerző: Nyikes Zoltán 2024. március 10., vasárnap 15:41

Aztán rövid időn belül el is tűnik java részük. Ennek főként az az oka, hogy nem fordítottak kellő figyelmet a brandépítésre. Nem tudtak így kitűnni a tömegből, nem lettek sikeresek. Ezért nagyon lényeges, hogy valami egyedit tudj letenni az asztalra. Hogy hogyan? 

Saját magad is elindulhatsz ezen a nem túl egyszerű úton, de talán jobb, ha kérsz segítséget. A Prioris például támogathat abban, hogy egy erős és emlékezetes márkát építs fel.

Célközönség és vevőkapcsolatok

Az egyik első lépés, hogy meghatározd a célközönséged. Ez nem biztos, hogy éveken át ugyanaz lesz, tehát ha rebrandingelsz, akkor érdemes újra definiálni. Nézz a vevők szemüvegén keresztül! Sokat segíthet, ha nem rá akarod valamire beszélni a vásárlóidat, hanem buyer personákat hozol létre. Vagyis olyan tipikus személyeket határozol meg, akiket potenciális ügyélnek tekintesz. Próbáld megtalálni azt a kulcsgondolatot, hogy miért pont téged válasszanak.

Ha körülhatároltad a célközönséged, lépj kapcsolatba velük! Érezzék azt, hogy fontosak a céged számára. Kérd ki a véleményüket, indíts például Instagram szavazást! Különösen jól jöhet, ha új terméket dobnál a piacra. Ha megkérdezed a véleményüket, akkor érzik a bevonódást, és a márkád is sokkal személyesebb, hitelesebb lesz.

A storytelling ereje

Ha megvan, milyen szolgáltatással, árucikkel lépnél a piacra, építs köré egy történetet! A vásárlók imádni fogják. Mire gondolj?

  • Mondd el például, hogy miért esett a választásod az adott termékre, hogyan találtad meg a piaci rést.
  • Meséld el, milyen nehézségekkel kellett szembesülnöd, hogyan oldottad meg ezeket.
  • Jó, ha sikerekről is kommunikálsz.
  • Érdemes egyfajta tanulságot is megfogalmazni, ami mindenki számára hasznos lehet.

Ezáltal egy sokkal közvetlenebb kapcsolatot tudsz kiépíteni a vevőiddel. Az őszinte, hiteles, saját tartalmak mindig vonzóak.

Blogolás

Nem is gondolnád, milyen fontos szerepe lehet a blognak a márkaépítésben. Használhatod edukációs célzattal, hogy bővebb ki tudd fejteni a márkád előnyeit. Olyan érdekes és fontos információkat közölhetsz itt, amivel még inkább magadhoz tudod kötni a vásárlóidat. Lényeges, hogy akkor is értelmezhető legyen, ha nem hozzáértők olvassák. Egy szakzsargonnal teli blog maximum a szakmának lehet csak érdekes.

Ha a fentieket követed, akkor a vevők kötődni fognak a márkádhoz, és sokkal könnyebben tudsz majd feléjük értékesíteni. Tűnj ki a versenytársak közül, a siker érdekében alkalmazd a márkaépítési tippeket. Amennyiben még egy jó ügy, fontos esemény mellé is odaállsz, még több vásárlót tudsz majd megszólítani.

Címkék: #PR
Átigazolások
Ferencváros
Északról jöhet védő
A svéd Expressen értesülései szerint a Ferencváros is szeretné megszerezni a Mjällby védőjét, Abdullah Iqbalt, és ajánlattételre készül a közeljövőben.
Újpest
Megszólalt Ganea
Az Újpest által elküldött George Ganea szerint a döntés mögött nem csupán szakmai szempontok álltak.
Pintér Dániel
Messi vagy más klub?
Az idén debütáló Pintér tárgyalásokat folytat az MLS bajnokával profi szerződése aláírásáról, saját nevelésű játékosként folytathatná pályafutását Messi csapattársaként. 2-3 másik MLS-együttes is bejelentkezhet érte - írja a Jenkifoci.
Tovább az összes átigazoláshoz