A most futó szezon végén lejárnak a Magyar Labdarúgó Szövetség által szervezett NB I és Magyar Kupa sorozatok névszponzori megállapodásai, ezért az MLSZ az előírásoknak megfelelően nyílt pályázatot hirdetett a következő hat évad - azaz kezdődően a 2025/26-os idénytől egészen a 2030/31-es kiírás végéig - névszponzori jogainak értékesítésére.
Mint ismert, jelenleg az élvonalbeli bajnokságnak az OTP Bank, míg a Magyar Kupának a MOL a névadója.
A pályázati feltételeknél többek között az is szerepel, hogy:
- egy pályázó csak az egyik versenyrendszer tekintetében nyújthat be érvényesen ajánlatot,
- az érdeklődő a megelőző öt, számviteli törvény szerinti beszámolóval lezárt évben éves átlagban az NB I névszponzori joga utáni érdeklődés esetén legalább 6 milliárd forint, a Magyar Kupa névszponzori joga utáni érdeklődés esetén legalább 2 milliárd forint összegű adózás utáni eredményt ért el.
Ezek alapján pályázóként a legnagyobb hazai topcégek jöhetnek szóba, vagy olyan nemzetközi multicégek, amelyek hazánkban is működnek (például telekommunikációs cégek, multinacionális élelmiszerláncok, gyorséttermek, stb.), de esetükben inkább a magyar válogatott, az egyéni szponzoráció vagy más sportágak jelentették eddig a fókuszt. Éppen ezért az ő érdeklődésükre ezúttal is kis esély mutatkozik, de ha mégis változtatnának az eddigi gyakorlatukon, akkor most megvan a lehetőségük a pályázásra.
Információink szerint az OTP Bank és a MOL nem tervez kiszállni az NB I-ből és a Magyar Kupából, úgy tudjuk, továbbra is szívesen maradnának névadó szponzorok, így az ő pályázatuk nagy eséllyel be fog érkezni az MLSZ-hez - a nyílt pályázat után a kérdés az lesz, akad-e majd olyan jelentkező, akivel meg kell küzdeniük.
A pályázati feltételekből az is kiderül, hogy az ajánlatok beadási határideje várhatóan május 21., míg az eredményhirdetésre várhatóan május 30-án kerül sor, így ekkor derülhet fény arra, hogy milyen néven indul a következő szezonban az említett két hazai versenysorozat.



