Hol húzódik a vevőtűrés határa?

Bár a vevő a király, akinek mindig igaza van, és a pozitív vevőélmény az egyik leghatásosabb reklám, mégsem lehet mindenkivel üzletet kötni, sőt van, akivel nem is szabad. Ilyen például, ha a vevő kérése összeegyeztethetetlen a vállalkozásod értékrendjével.
Mokány Lajos 2021. március 7., vasárnap 11:33
Bár a vevő a király, akinek mindig igaza van, és a pozitív vevőélmény az egyik leghatásosabb reklám, mégsem lehet mindenkivel üzletet kötni, sőt van, akivel nem is szabad. Ilyen például, ha a vevő kérése összeegyeztethetetlen a vállalkozásod értékrendjével.
Szerző: Mokány Lajos 2021. március 7., vasárnap 11:33

Ha például ellenzed a gyógyszereket, akkor ne vállald el egy gyógyszer reklámkampányát, még akkor sem, ha jól megfizetik. Fontos, hogy hiteles tudj maradni. De azokkal az ügyfelekkel sem kell szerződnöd, akikről eleve látni lehet, hogy folyamatosan problémáid lesznek vele.

Hogyan észlelheted időben, kivel nem szabad üzletet kötnöd?

Ha vállalkozásod van, nyilván az az érdeked, hogy mindenkivel üzletet köss, aki hajlandó veled üzletet kötni. Amint azonban belefutsz egy arrogáns, mindent jobban tudó ügyfélbe, aki azt hiszi, ha ő adja a pénzt, akkor mindent megtehet, jobb ha messzire elkerülöd. Az ilyen partnerek ugyanis bele fognak kötni mindenbe, így többször kell ugyanazt a munkát elvégezned, elviszik az energiád, rossz híredet keltik és hasonlók.

Egyszóval sokkal nagyobb a ráfordítás, mint a bevétel. De milyen jelekből, illetve hogyan lehet következtetni, hogy ilyen lesz az ügyfél? Hogyan lehet megállapítani, hogy az érdeklődése komoly-e?

1. szűrő: Hajlandó-e néhány adatot megadni?

Ha valaki csak a hírleveledre jelentkezik, attól nyilván nem kell sok adatot bekérned, mert azonnal ott fogja hagyni az oldalad, de ha ajánlatot kér a legdrágább szolgáltatásodra, akkor ezt tegye komolyan. Gondolja át a témát, válaszoljon néhány célzott kérdésre, amelyből következtetni lehet az igényeire és habitusára, ugyanakkor a vevő is látni fogja, hogy jó kérdéseket teszel fel és értesz a témához. Kérheted akár azt is, hogy a megrendelőt nyomtassa ki, írja alá, szkennelje be és küldje vissza.

2. szűrő: Hajlandó-e áldozatot hozni a termékért/szolgáltatásért?

Ha előreutalással lehet fizetni a terméket, vagy egy nagyobb előleget kérsz egy szolgáltatásra, akkor jó eséllyel ki tudod szűrni azokat, akik komolytalanok. Olyan ez, mint az ingatlanvásárlásnál a foglaló, ha kellőképpen magas a foglaló összege, akkor csak a komoly szándékkal rendelkezők fogják kifizetni.

3. szűrő: Mennyire működik a kommunikáció?

Az egyeztetett időpontban felveszi-e a telefont, megadja-e a kért adatokat, egyenrangú partnerként tekint-e rád, illetve munkatársaidra. 

Ha szívesen konzultálnál ezekről egy szakemberrel, keresd a Klikkmarketing tanácsadóit!

Összegzés

Az online ügyfélkiszolgálási folyamatokban vannak általánosan elfogadott módszerek, szabványok, amelyektől nem nagyon lehet eltérni, például az online űrlapoknál a kötelezően kitöltendő mezők ellenőrzése, a GDPR megfelelőség, adatkezelési nyilatkozat és hasonlók. Ezekkel nem nagyon lehet kiszűrni azokat, akik megbízhatatlanok és komolytalanok. Ha azonban beépítesz az üzleti folyamataidba néhány szűrőt, akkor még időben elkerülheted ezeket az ügyfeleket.

Címkék: #PR
Neked ajánljuk
Átigazolások
Újpest
Lőw Zsolt, Szalai Ádám
Sajtóhírek szerint Szalai Ádám nemet mondott az Újpest sportigazgatói pozíciójára. A lila-fehérek felvették a kapcsolatot Lőw Zsolttal is, aki azonban nem edzőként segítene.
Légiósok
Szalai Attila
A Kicker szerint a Hoffenheim sportigazgatója az olyan "átigazolási mellényúlások" miatt távozhat, mint például Szalai Attila, Mërgim Berisha és Anton Stach.
Nyíregyháza
Révész Bálint
A klubtulajdonos az erősítési tervekről is beszélt a csakfoci.hu-nak.
Tovább az összes átigazoláshoz