Nos, a következőkben egy érthető összefoglalót találhatsz a pulzusszámról, a vérnyomásról és arról, hogyan kell értelmezni a kapott számokat. Szó lesz arról is, milyen különbségek vannak a különböző mérhető értékek között, és hogy milyen lehetőségeid vannak pulzusod követésére. 

A pulzusról és a vérnyomásról dióhéjban

A pulzusszámod és a vérnyomásod nagyon sok mindent elárul rólad és az egészségedről. A vérnyomás nagyon alacsony és nagyon magas értéke betegségre intő jel lehet. Ha pedig nem ismered a nemzetközileg elismert paramétereket, valamint az edzési és a zsírégető pulzusértéket sem, akkor egy esetleges életmódváltás, fogyókúra vagy izomnövelés is sokkal nehezebben teljesíthetővé válik. 

Na de mi a pulzus és mi a vérnyomás? Nos, pulzusnak nevezzük azt, hogy percenként hányat ver a szív. A vérnyomás pedig az erekben folyó vérnek az erek falára gyakorolt nyomását jelöli. Mindkét értéket egyszerű kimutatni különböző eszközök segítségével.

Az egyik legegyszerűbb opció az, ha leülsz és egy hagyományos vérnyomásmérőt használsz hozzá. A másik megoldás ennek a modernizált verziója: egy okosóra vagy aktivitásmérő használata.

Előbbi esetében fontos, hogy hogyan végzed el a vizsgálatot. Ha a nyugalmi vérnyomásodat és a pulzusodat akarod megmérni, nagyon fontos, hogy ezeket a szabályokat tartsd be:

1. Ne mérj alvásból felkelve!
2. A mérést mindig ülve, nyugodt pozícióban végezd, egyenesen lefektetett, kiengedett kézzel.
3. A megbízható eredményért kétszer mérj, egyszer délelőtt, egyszer este, lefekvés előtt.
4. Fontos, hogy a mérés előtt ne vegyél magadhoz koffeint, ez befolyásolhatja az értékeidet.

A kijelzőn látható számok közül, általában a P-betűvel jelölt érték a pulzusod, a párban megjelenő pedig a vérnyomásodat mutatja. 

Mi a normális vérnyomás és pulzus?

Azt, hogy mi az optimális vérnyomás és pulzusérték számodra, befolyásolja a nemed és a korod. Az Age Calculator pulzusszám-kalkulátora megmutatja az optimális paramétereket.

Az értékeidet mindenképp ellenőrizd, legalább naponta kétszer, illetve figyeld meg akkor is, ha mozogsz!

Mi történik a pulzusoddal, ha edzel?

A pulzusod normális értéke persze megváltozik, amikor például testmozgást végzel. Hogy neked mennyire emelkedik meg edzés közben? Nos, miközben edzel, pulzusszámod el fogja érni a maximális érték 50-85%-át. Mikortól kezdesz el zsírt is égetni? Ha az érték megnő és a maximális szám 60-70%-át méred. Ha nem vagy benne biztos, hogy ez mit is jelent, ellenőrizd magad az Age Calculatorral! Mentsd el a könyvjelződ közé is, hogy ne kelljen keresgélned.